Логопедичний масаж

Логопедичний масаж

Логопедичний масаж

Відомо, що дитячий церебральний параліч (ДЦП) – захворювання ДНС, яке виникає через різноманітні чинники під час вагітності матері: це і травми під час пологів, і різноманітні інфекційні захворювання, і гіпоксія дитини та інші. Своєю чергою, ці фактори призводять до ураження центральної нервової системи, а отже, спричиняють порушення опорно-рухової системи та мовлення дитини. Щоб запобігти розвитку ДЦП використовують логопедичний масаж і спеціальну гімнастику.

Усім відомо, що з найперших днів свого життя в дитини починається формування всього тіла: руки, ноги, голова та тулуб. А в нашому випадку, формування тіла відбувається за участю церебрального паралічу, що в подальшому призводить до інвалідності дитини. Перш ніж використовувати логопедичний масаж і гімнастику, необхідно індивідуально підібрати положення тіла (рефлекс заборонних позицій), а в самому процесі коригувати.
Пам’ятайте, саме вибір пози має величезне значення.

Пози логопедичного масажу:
-поза ембріона лежачи на спині;
-лежачи на спині із зігнутими в колінах ногами, при цьому під шию дитини підкладають валик;
-лежачи на спині, голову фіксують валиками;
– поза ембріона лежачи на боці;
– лежачи на животі, при цьому під груди дитини підкладають валик.
Під час підбору пози, проводять логопедичний масаж (масаж мімічної та жувальної мускулатури, масаж у разі ДЦП).

Масаж обличчя та шиї:
– від середини чола до скронь легкі погладжування подушечками двох-трьох пальців;
-погладжування чола від брів до початку волосся;
-погладжування обох боків носа зверху вниз;
-погладжування від середини підборіддя до вух;
-погладжування від середини верхньої губи до вух.

Кожен рух необхідно виконувати 3-5 разів. Рухи виконуються 3-5 разів на день.

Релаксація м’язів язика:
-масування точки, розташованої в підщелепній ямці;
– масажування симетричних точок носогубної складки;
-аналогічно точки виличних м’язів;
-далі симетричний вплив точок підщелепних м’язів.
Крім масажу використовую комплексну гімнастику, яка дає змогу збільшити обсяг і силу дихальної мускулатури, глибину, ритмічність дихання. Дитині, яка досягла п’ятимісячного віку, проводять такі гімнастичні вправи:
-рухи рук від грудей у сторони;
-рухи рук від грудей вгору;
-поворот руки вбік за одночасного повороту голови в той самий бік, потім прийняти вихідне положення;
-витягнути ноги, потім, згинаючи ноги в колінах і тазостегнових суглобах, привести їх до живота;
-лежачи на животі підняти голову і плечі, потягнувши за руку, потім акуратно опустити голову і плечі.

Вправи необхідно повторювати 3-5 разів. Згодом цей комплекс ускладнюють і доповнюють рядом вправ.

Цілі та завдання:
-підвищення тонусу і моторики;
-розвиток дихальних м’язів;
-розвиток рухів рук;
-ритмічність при диханні та русі рук;
-вироблення зорових диференційованих рухів;
-розвиток дотику;
-розвиток емоційних станів;
-розвиток рухів рук із навантаженням.

Копіювання статті тільки з дозволу УЦ “Лінуель”.

Share